Herba yang penting untuk masak -memasak.

Monday, October 20, 2008

Duit duit..leteran..

'Hati yang tamak..bangkit lah..!!
Hati yang tamak..membengkak lah..!!'
Seruan ini telah di buat oleh salah seorang pencabar 'Goku san' semasa dia sedang di uji ditempat nenek tilik..ianya adalah suatu seruan yang sangat kejam..dimana hati orang yang diseru akan menjadi kembang membesar dan akhir nya meletup..berakhirlah riwayat orang yang diseru itu..Son Goku @ Goku san @ kakaroct telah berjaya melalui ujian tersebut, ini adalah disebabkan oleh hati nya yang tidak tamak.. masa diseru tu di panggil hati yang tamak..
Untuk anda yang tidak mengikuti siri Dragon Ball, maaf lah ya, itu komik kegemaran saya!

Selepas beberapa minggu melayan kerenah dan helah seorang 'denak' (burung pemikat) yang merasakan dia telah menjumpai seorang 'perfect victim', saya pun berehat sebentar dan memberitahu 'perfect victim' kalau ada lagi mat ketul arang yang cuba nak pikat dia..layan jer dulu..kita tengok mana dia nak pergi..mana lah tahu kalau kalau boleh kita cekup denak tu..mungkin boleh digunakan untuk cekup denak yang lain..Nampak nya denak tu dah lari..cari mangsa yang lain lah tu..
Pagi tadi saya dapat tahu yang ada 'denak ketul arang' yang menghubungi kenalan saya ..tok imam yang kat bawah bayu tu.. suka saya peringatkan kat anda semua..jika dihubungi untuk melakukan suatu transaksi wang yang besar dengan upah yang lumayan, ingat lah apa yang telah di lalui oleh Goku san..jika diseru dan hati yang tamak itu pun bangkit..anda bakal nak kena jebak..macam burung merbuk..yang masuk ke jebak atau ayam hutan yang kena racik..Kalau anda nak mudah, delete jer..tapi kalau nak main main..layan jer lah..tunggu.. akan sampai masa dimana dia akan meminta anda 'menolongnya' dengan nilai beberapa ribu USD, anda akan dijanjikan beberapa juta RM..'HAI HATI YANG TAMAK ..BANGKIT LAH..!!' tunggu apa lagi..cabut la..
Ubi lambat cabut jadi kayu
Pencuri lambat cabut, kena tangkap
Anda lambat cabut, kena perangkap!!

Ingat tu..

No comments:

About Me

My photo
Born in 1962, reborn in 2005. Planning to sail the world with my family..to all those exotic places..anyway since we are not that rich and we love to shares..some berth will be allocated for paying guest..welcome aboard..!