Herba yang penting untuk masak -memasak.

Wednesday, August 09, 2006

Pagi tadi..entah lah..

Aku jarang sangat nak warming up kereta aku sebelum berlepas..25 tahun dulu masa aku baru ambil lesen memandu..aku pernah terbaca panduan memandu dari Mercedes..tak perlu warm up kan engine..cuma mula dengan perlahan..jangan rakus..! dari rumah aku sampai jalan besar 1Km jauhnya..cukup lah untuk panaskan enjin..aku cuma perlu drive 12 km pergi dan balik..Walaupun perjalanan tu pendek sahaja..aku terjumpa 2 ekor kucing dan se ekor burung yang telah mati kemalangan..petang semalam masa aku balik kerja belum ada lagi..mungkin kena malam tadi agaknya..selalu juga aku jumpa musang dan tenggiling mati kemalangan.. kadang kadang tu biawak..mungkin binatang binatang ini perlukan terowong untuk mereka melintas jalan..?Adakah pemandu Malaysia tidak peka langsung terhadap binatang ? Mungkin juga..sebab ada beberapa kali pemandu lain hampir-hampir nak sodok kereta aku apabila aku berhenti untuk memberikan laluan kepada pejalan kaki yang sedang melintas di Zebra crossing..walaupun lokasi zebra crossing tu tak jelas..tapi aku tahu ada zebra crossing kat depan Avillion tu..puas jugak la merasa maki hamun drebar yang terpaksa berhenti apabila aku berhenti di tengah jalan..semuanya pemandu Proton dan Perodua..hampir semua nya kereta mutant..adakah kereta atau pemandu..?Adakah aku atau mereka ..? Entah lah..aku pun pernah kemalangan beberapa kali..teruk juga..adakah aku yang telah berubah ..kerana faktor umor..?
Atau nyawa memang dah tak berharga..macam kat Lebanon..? Entah lah..yang pastinya.."tiap yang hidup..akan merasai mati.."Suatu masa dulu..aku seorang penggali kubor..semenjak sakit ni..aku telah tak di benarkan lagi menggali kubor.. kurang lah aku dengar talkin..dulu..tiap minggu aku dengar talkin..hari raya pun aku dengar talkin.."khullu nafsain za ikatul maut.." (payah juger menulis jawi dalam tulisan rumi nih yek ..!). Bila kah talkin akan dibaca kan untuk aku ..? Entah lah..

No comments:

About Me

My photo
Born in 1962, reborn in 2005. Planning to sail the world with my family..to all those exotic places..anyway since we are not that rich and we love to shares..some berth will be allocated for paying guest..welcome aboard..!