Herba yang penting untuk masak -memasak.

Monday, July 24, 2006

Anak murid aku..

Aku dapat student baru beberapa hari sudah..Diploma in Mechanical Engineering student. Bala murugan..O.K jugak budak tu..Aku masih ada seorang student ngan aku..Redza, Degree in Mechanical Engineering. Boleh tahan jer..dah dekat dua bulan aku bagi dia freedom..aku ingat dah cukup tu..dia tak banyak buang masa..agak serious dalam tugasan di beri..cuma dia masih belum siap kan satu tugas besar yang aku bagi..aku akan ranking dia mengikut tugasan ini..tapi boleh kah seorang yang masih fresh membuat analisa yang aku perlukan..?Orang baru idea pun baru..aku tetap risau..Ada 24 buah interceptor pump yang aku minta dia study..ada 6 bad actor dalam kumpulan tu..aku dah suruh dia tukarkan report dari bentuk words ke excel. Dulu Amey - Degree in Mechanical engineering and fluid flow dah siap kan asas untuk Jockey pump dan fire fighting system untuk Jetty samudra..aku tunggu student yang boleh sambung projek Amey. Anyway papers dia aku dah submit ke higher management untuk di study oleh Technological section..still no feed back.
Setakat ini aku telah di amanah kan dengan 15 orang pelajar..kumpulan pertama terdiri dari 5 pelajar sijil Poli dari beberapa negeri..ada satu student perempuan yang sangat malas..hampir aku nak fail kan dia..aku dah dapat green light..tapi kesian gak aku..anak melayu..keluarga bukan berada sangat..assignment dia tentang Effluent treatment Plant yang dia buat selepas aku assign kan dia kat environmental section cukup detail dan class..Rupa nya dia ni anti lelaki..bagi engineer perempuan ..baru dia boleh buat kerja..hai..nasib lah kau budak..Yang lain tu aku dah lupa..yang terbaru tamat practical study dengan section aku ada dua orang..Pony..awek cilik.. macam jantan..! satu deparment kenal dia..! Sebenarnya Hari yang mentor dia..aku cuma assist..smart dan rajin..boleh dapat 3.8 -4.0 tak Pony ?Zakuan..Degree in Mechanical Engineering..setiap hari akan bertekak dengan Pony..!
Aku tak mahu jadi cikgu..aku tolak tawaran untuk ke Maktab perguruan dulu..tapi..sampai sekarang aku masih menerima kad ucap selamat dari student yang aku pernah jadi mentor..dari Thailand..Brunei..Singapura..aku ada ramai student kat Sarawak..selain di PD..cikgu jugak lah tu..hai..hai..hai..betul kah didikan aku..?betul kah perjalanan hidup mereka ..?dapatkah ilmu yang aku perturunkan itu digunakan ke jalan Allah..?sanggupkah aku menjawap di Yaumil mahsyar nanti..?

No comments:

About Me

My photo
Born in 1962, reborn in 2005. Planning to sail the world with my family..to all those exotic places..anyway since we are not that rich and we love to shares..some berth will be allocated for paying guest..welcome aboard..!