Herba yang penting untuk masak -memasak.

Thursday, July 17, 2008

Angin , resah dan hati

Hangat malam, aku resah.
Jendela ku buka luas, mendesah angin menerobos
masuk ke bilik, memainkan muzik indah alami, lagu angin..lagu rindu...
Bisikan angin ditelingaku, menerbitkan rasa rindu dan kenangan.
Rindu pada kebebasan , rindu pada kesunyian
Rindu pada lagu alam,
semasa alun mencecah luan..berlari terus ke buritan
Rindu pada sentapan jenak, rindu pada tarian akrobat talang
rindu pada pecutan tenggiri, rindu pada rakusnya trevaly
Ahh angin, pencetus rindu
rindu...mengimbau seribu kenangan!

Bersama sebuah sampan buruk
Kilat dikaki langit menerangkan malam gelita
mendung berbaris bertingkat dua pending
Terkenang masa lampau, aku dalam pencarian
mencabar alam mencari diri, anak jantan!
Yang dicabar bukan alun atau gelombang
Yang dicabar adalah hati, cekal lah kau
menghadapi gelombang, cekal lah kau
menghadapi ribut dan taufan
Dalam badai yang menggila,
bergemuruh
tiupan angin
membukit gelombang beralun
dengan sebuah sampan buruk aku membelah kesemuanya
untuk pulang ke pantai, untuk pulang,
terlalu ramai yang sedang menanti, dengan penuh harapan
pada sebuah kehidupan.
Aku mencari kecekalan hati anak jantan,
Yang aku temui, kunci penyingkap tabir sebuah perjalanan.
Sebuah perjalanan dimana ketibaan bukan lah suatu yang dinantikan.

No comments:

About Me

My photo
Born in 1962, reborn in 2005. Planning to sail the world with my family..to all those exotic places..anyway since we are not that rich and we love to shares..some berth will be allocated for paying guest..welcome aboard..!