Herba yang penting untuk masak -memasak.

Thursday, June 01, 2006

Kepandaian yang tidak berguna.



Dah tiga hari dalam minggu ni adik aku dan suami dia datang PD. Jauh tu PD ngan Bandar Tun Razak Keratong..apa nak buat..dah terpaksa..depa mai berubat kata nya..tak pasti lak aku..sebab depa tak cerita secara peribadi kat aku..apa yang aku dapat tau dari akak aku Ani dan Ana..laki Enon tu terkena sakit tuan yang special..bila nak pakai..tiba-tiba saja 'adik' tu jadi kocut..!Ini kes besar nih..masalah tu..aku sendiri pun pernah ada terkena sakit ni..aku gi berubat kat Tehel..sekali jer..terus selesai masalah, dukun tu guru adik aku..2 bulan oo aku suffer..mentedarah habis nasi seperiuk..kentut punya la busuk..hampir pengsan isteris aku..anak-anak lari keluar rumah..paling tidak..buka semua tingkap dan pintu..pasang kipas..tiupkan gas beracun tu keluar..aku sendiri..tak bau apa-apa pun..! Nasib baik adik 'Samurai' aku datang menziarah dari Kedah..terus dia dengan Sahak bawa aku ke Tehel..mandi air limau jer..cecah air ke badan..berdiri 'adik' tu..yerlah..dah dua bulan dia tidur..kata dukun tu..kalau tunggu beberapa bulan lagi..langsung tak boleh dipulihkan..ngeri gak aku...Dia tanya aku nak pulangkan ker penyakit itu padan tuan nya..aku cakap tak payah lah..lepaskan lah dia pergi..tiap penyakit dengan kehendak Allah..Bila penyakit yang sama terkena pada adik ipar aku..aku tahu macam mana gelabahnya dia..semuga cepat sembuh..Kalau dia bertanya kat aku..aku akan bawa dia pergi ke Tehel..tapi..ada lagi ka bang Mat tu?..dah lama kau tak pernah pergi situ..

No comments:

About Me

My photo
Born in 1962, reborn in 2005. Planning to sail the world with my family..to all those exotic places..anyway since we are not that rich and we love to shares..some berth will be allocated for paying guest..welcome aboard..!