Herba yang penting untuk masak -memasak.

Friday, June 13, 2008

Hobi aku

Salah satu hobi aku adalah melukis.Aku b ukan seorang pelukis profesional yang menyara hidupnya dengan lukisan. Ini hanya cuma suatu hobi sahaja. Walaupun begitu, aku cuma melukis apabila aku rindu untuk melukis.Itu bukan gambar ombak Tsunami yang melanda Acheh, itu adalah 'serangan kedua' yang doktor aku janjikan akan menyebabkan aku mati.

Ini gambar gelembung udara yang dilepaskan oleh penyelam yang sedang berada di bawah aku.Pada ketika itu aku sedang berada pada jarak 15kaki dari permukaan, sedang buat 'safety stop'. Penyelam tersebut sdang berada pada paras 60 kaki dari permukaan.- Batu Loceng, P.Perhentian






Ini gambar yang aku lukis semasa sedang snorkel pada jarak 45 kaki dari dasar laut. Gambar ini dari berbagai sudut.








Perjalanan ini terasa amat mengasyikkan..















15 kaki didasar laut . Pulau Perhentian Kecil.
Semasa aku turun tu langit masih cerah, semasa aku naik, hari dah gelap dan hujan!











Ini hobi yang lain, masih melibatkan air. Tenggiri batang tu berat dia 6 kg seekor! Semasa aku pulang ke Kedah Jumaat minggu sudah, adik aku - Samurai ajak aku gi ke laut. Dekat aje..Laut agak bergelombang pada hari tu. Adik minta aku jaga kemudi semasa balik, dengan enjin Hino 700 tanpa turbo, 90 minit kami dah sampai balik ke Kuala Sungai Udang, Yan.Tekan hampir habis! Boleh tahan juga lajunya bot 12 ton adik aku tu.Semasa menunggu masa untuk angkat pukat, sempat juga aku turun kan pancing.Thrill giler!!



















No comments:

About Me

My photo
Born in 1962, reborn in 2005. Planning to sail the world with my family..to all those exotic places..anyway since we are not that rich and we love to shares..some berth will be allocated for paying guest..welcome aboard..!